Monday, January 11, 2010

Ibu Bela Hantu Raya

Selamat Malam para pendengar Misteri Jam 12,

Nama saya Mia. Pengalaman saya sama dengan cerita hantu raya yang pernah tayangkan di Singapura. Ibu saya membela hantu raya dan saya adalah anak tunggalnya. 2 tahun yang lalu, saya disahkan hamil 2 bulan lebih. Isteri mana yang tak gembira mendapat berita ada janin di dalam rahim? Bila saya jejakkan kaki saya ke dalam rumah bonda, baru nak beri salam, bonda dah berkata gini dengan suara yang memang bukan dia. "Kalau kau sayangkan janin tu, kau gugurkan ia atau ia digugurkan dengan cara kasar."

Dalam hati saya berkata, "Gugurkan dengan cara mana-mana sama je. Tetap janin dihapuskan." Saya nangis dan lari ke kereta. Suami kejar saya. Suami saya datang peluk saya dan berkata, "Mungkin ibu stres, jangan hiraukan sangatlah sayang..." Sedang saya memeluk suami, saya terlihat, ada wanita muka dia tidak boleh diterangkan dengan jelas di sini. Bajunya putih macam dicuci dengan klorok. Rambutnya Afro dan kusut masai. Bila terlihat, saya genggam baju suami dan sembunyikan muka saya di badan suami. Saya tidak ingin menceritakan kepada suami. Bila sampai di rumah suami, saya pun pergi ke tandas untuk bersihkan diri. Selepas itu baring di sebelah suami. Dengan perlahan-lahan, saya terlelap.

Saya bermimpi terlihat wanita yang saya lihat tadi, menekan perut saya seperti membuat CPR. Saya bangunkan diri dari mimpi itu dan pekik. Suami tersedar dan bertanya. "Sayang, kenapa ni? You mimpi eh?" Bila saya nak cakap, saya rasa basah di seluar. Saya selak kain, saya terperanjat melihat darah yang banyak sangat. Suami tukar seluar, ambil beg saya di almari. Dia menggantungkan beg saya di lengan dan mendukung saya ke kereta, terus menuju ke NUH.

Beberapa hari kemudian, saya berjumpa dengan makcik saya iaitu, kakak kepada ibu. Dia mengatakan ibu memelihara Hantu Raya. Itu sahaja ceritanya KC. Saya tidak ingin orang tahu kisah selanjutnya sebab ramai yang sudah tahu kisah ini. Terima Kasih banyak2 sebab berkongsikan cerita saya.

Assalamualaikum.

Wa'alaikumussalam... TERIMA KASIH MIA!!!

No comments: